“Kan inte slappna av”

Jag bloggade tidigare i höst om Ikeas nya reklamsatsning “Där livet händer“. De realistiska reklamfilmerna som skildrar Ikeas närvaro i den vanliga människans liv har säkert inte undgått någon av er. Nu tar de nästa steg i kampanjen – och det här är så kreativt och roligt! De har nämligen döpt om 100 av sina produkter efter de 100 mest googlade familjerelationsproblemen (i Sverige). Den som till exempel googlar “Svårt väcka tonåring” blir erbjuden en borrmaskin med samma namn. Humoristiskt – och smart som tusan.

 

Skarmavbild 2016 11 03 kl. 18.06.01

 

De 100 produkterna ligger på en separat sajt och när man klickar på köpknappen skickas man vidare till den riktiga Ikea-sidan.

 

Skarmavbild 2016 11 03 kl. 17.52.3

 

Jag tycker det här är sjukt kul – hur de lyckats kombinera en rubrik med en passande produkt. Har klickat mig genom hela sidan och fnissat för mig själv. Många är väl mer humoristiska än problemlösande i sig, men man kan inte bli annat än på gott humör av den här typen av kreativitet.

 

 

Skarmavbild 2016 11 03 kl. 17.52.2

 

Inläggets rubrik syftar alltså på den här badrocken som säkert underlättar avslappningen lite. 

Med kampanjen vill Ikea göra relationsproblem till “relationslösningar”. Byrån som ligger bakom hela kampanjen är prisbelönta Åkestam Holst. 

Källa: Resumé

0 gillar
Ikea

Du Kanske Också Gillar

Ingen Kommentarer

    Lämna ett Svar

    Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.